One2track logo
  • Werkdagen vĂ³Ă³r 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • 24 maanden garantie
  • Werking in heel Europa
  • Inclusief Prepaid simkaart (Geen abonnementskosten)
  • Nederlandse app (Volledig Nederlandse taal)
Beltegoed

Beltegoed Prepaid of Unlimited

Hoe werkt dataverbruik

Als je het GPS-horloge gebruikt blijft het in verbinding met onze server. Voor het onderhouden van de verbinding wordt dagelijks data verbruikt. Maakt je kind veel gebruik van functies zoals (video)bellen en het sturen van berichtjes? Of wanneer je vaak gebruik maakt van de trackingfunctie om te zien waar je kind is? Dan zal het dataverbruik hoger zijn.



Kies het plan dat bij je past!

Onze GPS-horloges hebben een eigen simkaart die werkt met ons ‘Prepaid’ plan. Je betaalt alleen voor wat je gebruikt. Als je het horloge alleen gebruikt voor GPS-tracking, verbruikt het 100-300KB per dag, wat neerkomt op ongeveer €0,01 per dag.

Gebruikt jouw kind ook vaak functies zoals bellen, videobellen en chatten? Dan is het misschien voordeliger om over te stappen naar ons ‘Unlimited’ plan. Voor een vast bedrag van €7,95 per maand kan je kind onbeperkt alle functies gebruiken. Zo hoef je je geen zorgen te maken over onverwachte kosten!

Beltegoed

Hoe werkt het ‘Prepaid’ plan?

Het GPS-horloge stuurt locatie- en statusupdates naar de one2track-app. Het uitwisselen van deze informatie kost ongeveer €0,01 - €0,02 aan data per dag. Functies zoals (video)bellen en chatten gebruiken ook data en beltegoed. Hoeveel data en beltegoed je verbruikt hangt af van hoe intensief jouw kind deze functies gebruikt:

  • Datagebruik kost €0,040 per MB,
  • Bellen vanaf het horloge kost €0,0036 per seconde (zonder starttarief),
  • Bellen naar het horloge kost niets,

De kosten voor bellen en data worden direct van het prepaid tegoed op de simkaart afgehaald. Je kunt in de one2track-app eenvoudig je saldo bekijken en opwaarderen. Als je je kind belt vanaf je eigen smartphone zijn daar geen kosten aan verbonden.

Altijd up-to-date en veilig voor een lage maandelijkse fee
Naast verbruik van beltegoed betaal je een vaste gebruikersfee van €1,25 per maand. Dit bedrag wordt eens per 30 dagen op het prepaidtegoed in mindering gebracht. Deze gebruikersfee wordt door ons gebruikt om de kosten te betalen voor:

  • Gebruik van het KPN-netwerk,
  • Onderhoud van de GPS-systemen,
  • Security updates,
  • Onderhoud en optimalisatie van de one2track-app,
  • Google Maps-licenties en privacybescherming,
  • Ontwikkeling van nieuwe functies.

 

Aanpassing tarief maandelijkse fee per 1 april 2025
De afgelopen 2 jaar hebben wij geen tariefaanpassing hoeven doen. Als gevolg van stijgende kosten van licenties en personeelskosten zijn wij toch genoodzaakt om de gebruikersfee per 1 april 2025 aan te passen. De nieuwe gebruikersfee wordt €1,35. Dit is een stijging van €0,10 per maand.

Beltegoed overzetten tussen horloges
Heb je meerdere GPS-horloges gekoppeld aan je account? Als het tegoed van Ă©Ă©n horloge bijna op is, kun je makkelijk tegoed overzetten van een ander horloge via de app.

Een veilig GSM netwerk

Een veilig GSM netwerk

1 Diefstal en pivacy bescherming

Onze simkaarten zijn beveiligd tegen diefstal en datamisbruik. Je kunt de simkaart niet zomaar in een ander apparaat gebruiken, en jouw gegevens kunnen niet worden onderschept. Is het GPS-horloge of de simkaart gestolen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Zij blokkeren de simkaart en regelen meteen een nieuwe.

2 Werking binnen heel Europa

In Nederland werkt ons horloge via het KPN-netwerk op ons eigen platform. Buiten Nederland, maar binnen Europa, schakelt het horloge automatisch over naar internationale roaming via KPN. Zo zijn er altijd 3 roamingnetwerken beschikbaar in elk Europees land, zodat je altijd verbinding hebt.

3 Bescherming tegen anonieme bellers

Met een one2track-simkaart is je kind beschermd tegen ongewenste oproepen. Alleen nummers die zijn opgeslagen in het adresboek van de one2track-app kunnen bellen of gebeld worden.

Veelgestelde vragen over beltegoed

Ik heb een 097 nummer wat houdt dit in?

Als gevolg van schaarste van 06 nummers in Nederland maken wij op verzoek van de autoriteit consument en markt (ACM) vanaf 17 juni 2023 gebruik van 097 nummers in plaats van 06 nummers. 097 is dĂ© standaard voor gebruik in deze IOT apparaten. 097 nummers werken in heel Europa precies hetzelfde als 06 nummers en kunnen bellen en gebeld worden. Je kunt deze nummers net als 06 nummers opslaan in de telefooncontacten van je smartphone. Er zijn dan ook geen nadelen, extra tarieven of kosten verbonden aan het bellen van en naar 097 nummers. Door deze aanpassing dragen wij actief bij aan het beschikbaar houden van 06 nummers voor smartphones in Nederland. Meer informatie over gebruik van 097 nummers hier.

Werkt het toestel binnen Europa?

Dekkingslanden buiten Nederland (Europa).

Andorra, Azoren, Belgie, Bulgarije, Canarische Eilanden, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Faeröer, Finland, Frankrijk, Frans Guana, Guernsey, Gibraltar, Griekenland, Guadeloupe, Hongarije, Ierland, IJsland, Isle of Man, Italie, Jersey, Kroatie, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Madeira, Malta, Martinique, Mayotte, Monaco, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Reunion, Roemenie, Saint Martin, San Marino, Slovenie, Slowakije, Spanje, Tsjechie, Vaticaanstaat, Verenigd Koninkrijk, Zweden, Zwitserland (alleen 4G toestellen).

Belangrijk! Voor Zwitserland geldt alleen een dekking voor onze 4G toestellen.

Wisselen tussen prepaid of unlimited?

Via de app kun je op elk moment switchen van ‘’Prepaid’’ en ‘’Unlimited’’. Je kunt zelfs het resterende prepaidsaldo gebruiken om de eerste abonnementskosten te dekken. En als je weer terug wilt naar het prepaid plan, kan dat gewoon via de one2track app. De enige voorwaarden voor terugswitschen naar prepaid (en daarmee het stoppen van de automatische incasso is dat het ‘Unlimited plan’ minimaal 90 dagen gelopen moet hebben. Als je eerder switcht, gaat de verandering pas in aan het einde van die 90 dagen. Als je 'Unlimited plan' al langer dan 90 dagen loopt, wordt de switch naar 'Prepaid plan' uitgevoerd aan het einde van de huidige 30-daagse periode waarvoor je al abonnementsgeld hebt betaald. 

Anti-diefstal beveiliging

Alle simkaarten zijn voorzien van een anti-diefstal beveiliging. Hierdoor is het niet mogelijk om de simkaart in een ander apparaat te stoppen. Is de simkaart of het horloge gestolen neem dan even contact op met onze klantenservice. Zij kunnen direct de simkaart vernietigen en eventueel een nieuwe simkaart maken. Binnen Nederland gebruiken wij het netwerk van KPN. Buiten Nederland en binnen Europa maken wij gebruik van internationale roaming via het netwerk van KPN. KPN garandeert dat er altijd 3 roamingnetwerken beschikbaar zijn per Europees land. Alle genoemde bedragen zijn inclusief 21% btw. Heeft u nog aanvullende vragen? Neem dan altijd even contact op met onze klantenservice.

Algemene werking en geldigheid prepaid

Het horloge heeft een doorlopende dataverbinding met de one2track server. Dit is nodig voor het uitwisselen van positie informatie en de status van het horloge. Minimaal eenmaal per 12 uur (of eerder in geval van een onderbreking door bereik of andere oorzaak) wordt de datasessie afgerekend op het prepaidsaldo. In het gebruiksoverzicht ziet u deze afgeronde datasessies staan met hun afrekening. Gemiddeld verbruik per dag is 100-300kb (= €0.02 per dag). Staat het horloge in een actieve trackingstand of worden er veel gesproken berichten verzonden dan kan het gebruik hoger zijn. Het beltegoed Ă©n de simkaart zijn onbeperkt houdbaar. Wel moet er een positief saldo aanwezig zijn zodat de maandelijkse gebruikerskosten van €1,25 in mindering kan worden gebracht op het saldo. Wordt het saldo negatief dan ontvangt u automatisch waarschuwingen in de one2track app. Bij een negatief saldo worden de services uitgaande telefoongesprekken en data geblokkeerd. Gedurende de eerste maand zijn inkomende (nood) gesprekken nog wel mogelijk. Is het saldo na een maand nog niet opgewaardeerd dan wordt de simkaart geblokkeerd op het KPN netwerk. U heeft dan nog maximaal 2 maanden de tijd om het saldo op te waarderen. Is het saldo in totaal 3 maanden negatief dan komt de simkaart volledig te vervallen. In dat geval kunt u een nieuwe simkaart aankopen via onze webshop.

9.2

286 beoordelingen in de laatste 12 maanden 93% beveelt ons aan