One2track logo
  • Werkdagen vóór 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • 24 maanden garantie
  • Werking in heel Europa
  • Inclusief Prepaid simkaart (Geen abonnementskosten)
  • Nederlandse app (Volledig Nederlandse taal)
CODE: SINT10

10% Korting met kortingscode - SINT10

Het leukste kado op pakjesavond!

Enquete GPS telefoonhorloges voor kinderen one2track
Eigenaar en founder
03/02/2022

Behoefteonderzoek GPS telefoonhorloges voor kinderen

Begin januari hebben wij een oproep geplaatst op onze socialmedia kanalen met de vraag om deel te nemen aan een korte enquete. Het doel van het onderzoek was om meer duidelijkheid te krijgen over de gemiddelde leeftijd van kinderen die een GPS horloge dragen, in welke situaties en hoevaak het horloge door kinderen gedragen wordt en op welke nieuwe functies one2track zich zou moeten focussen in de ontwikkeling van nieuwe GPS horloges.

Na het plaatsen van de oproep werd er direct enthousiast gereageerd door onze volgers en uiteindelijk hebben 98 deelnemers de enquête volledig ingevuld. Met 2337 antwoorden hebben we een heel goed beeld kunnen krijgen van de wensen en behoeftes van onze gebruikers en kunnen wij onze productontwikkelstrategie hierop aanpassen. Nogmaals dank aan iedereen die de moeite heeft genomen om het onderzoek in te vullen. Onderstaand voor de geinteresseerden de uitslag van de belangrijkste antwoorden uit het onderzoek:

Wie draagt het GPS horloge?

Hier hebben wij specifiek ingezoomd op de leeftijd van het kind. Uit het onderzoek blijkt dat het GPS horloge voornamelijk in de leeftijd tussen 7 tot 10 jaar wordt gedragen. Hierbij ligt het zwaartepunt op de leeftijd 7 - 8 jaar. Vanaf 5 jaar ontstaat de behoefte voor ouders om een GPS horloge te gaan gebruiken. Dit laatste is enigzins logisch omdat dit de leeftijd is dat kinderen vaak voor het eerst gaan buitenspelen (met verminderd ouderlijk toezicht).

Gemiddelde leeftijd kinderen die een GPS telefoonhorloge dragen

Wat was de belangrijkste reden voor ouders om een GPS telefoonhorloge te kopen en in welke situatie wordt het toestel voornamelijk gebruikt?

De belangrijkste reden voor aanschaf van het toestel is met 44,9% uiteraard de GPS positionering. De tweede belangrijkste reden is bereikbaarheid 29,6%. Opmerkelijk is dat geen van de respondenten het toestel ‘als gadget/fun’ artikel heeft aangeschaft. In welke situatie het toestel hoofdzakelijk wordt gebruikt geeft 76,5% van de respondenten aan dat dit ‘Tijdens het buitenspelen’ is. 12,2% van de respondenten geeft aan dat het toestel altijd wordt gedragen. 5,1% geeft aan dat het toestel voornamelijk voor school wordt gebruikt. Op de vraag hoe vaak het horloge wordt gedragen geeft 30,6% aan dat het toestel 2-3 dagen per week wordt gedragen. 24,5% draagt het toestel 4-5 dagen per week.

compilatie vraag 2

Helpt het horloge op dit moment bij het stimuleren van buitenspelen?

63,5% van de respondenten geeft aan dat hun kinderen gemiddeld 2-3 uur per dag buitenspelen. Het grootste deel van de ouders (61.5%) geeft aan dat het horloge in zijn huidige vorm het buitenspelen niet stimuleert. 19,8% geeft aan dat het GPS horloge buitenspelen wel stimuleert. Uit de open antwoorden kan worden afgeleid dat het toestel voornamelijk wordt gebruikt om het toezicht van de ouders op het buitenspelen makkelijker te maken en het kind meer speelruimte te geven. Bovendien wordt de belfunctie als praktisch ervaren (om even snel contact te hebben).

Compilatie vraag 3

Op welke manier zou het horloge in de toekomst kunnen helpen om buitenspelen te stimuleren?

Op deze vraag geeft 52,6% aan een ‘activiteiten reward’ programma interessant te vinden. Hierdoor zou het kind een ‘beloning’ kunnen krijgen voor bijvoorbeeld het aantal gehaalde stappen op een dag. 13,7% geeft aan geen behoefte te hebben aan programma’s die kinderen moeten stimuleren. Het kind zou al genoeg prikkels ervaren om ‘naar buiten’ te gaan.

Compilatie vraag 4

Zijn de kinderen die het GPS horloge dragen al bekend met socialmedia apps en maken zij hier al gebruik van?

76,0% van de respondenten geeft aan dat hun kinderen nog geen gebruik maken van socialmedia apps. 24% van de respondenten hebben kinderen die wel al gebruik maken van socialmedia apps. Op de vraag welke socialmedia apps de kinderen gebruiken die wel toegang hebben tot socialmedia wordt Tiktok als belangrijkste medium opgegeven (17,7%). Hierna volgen Whatsapp (16,7%) en Youtube. Gemiddeld wordt er 0-1 uur per dag gebruik gemaakt van deze apps (85,4%).

Compilatie vraag 5

Wat vinden ouders de belangrijkste functies van een GPS horloge en vinden ouders het belangrijk om het GPS horloge te voorzien van ‘socialmedia apps’ zoals Instagram, Tiktok, Youtube en Facebook?

Op deze vraag zien wij als antwoord dat de functies GPS (98%), bellen (96,84%) en chatten (78%) de functies met de hoogste prioriteit zijn. Een opvallende nieuwe behoefte is het videobellen die door  50.52% van de ouders als wenselijk wordt ervaren. Op de vraag of er behoefte is aan socialmedia apps tijdens het buitenspelen geeft 88,42% van de ouders aan dit niet te willen.

Compilatie vraag 6

 

Hoe lang moet de accu van een GPS horloge minimaal mee gaan voordat deze opgeladen moet worden?

Het uitbreiden van het GPS horloge met nieuwe functies kan effect hebben op de accuduur van het horloge. Daarom hebben wij gevraagd wat de minimale accuduur van een GPS horloge zou moeten zijn. Hierop gaf 25,2% een voorkeur voor 48-72 uur. 24,2% gaf aan een accuduur van 24 uur acceptabel te vinden.

Compilatie vraag 7

9.2

238 beoordelingen in de laatste 12 maanden 92% beveelt ons aan